Het eerste weekend in Zuid-Afrika! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Luca Zweers - WaarBenJij.nu Het eerste weekend in Zuid-Afrika! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Luca Zweers - WaarBenJij.nu

Het eerste weekend in Zuid-Afrika!

Blijf op de hoogte en volg Luca

24 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Heeheee,

vrijdag zijn we vertrokken vanaf Dusseldorf. Om kwart voor 9 's avonds vertrok ons vliegtuig naar Dubai. De vlucht zou 6 uur duren en we zouden in Dubai om 6 uur plaatselijke tijd landen. De vlucht verliep goed alleen toen we al bijna boven Dubai waren, mochten we niet landen omdat er heel veel smog over Dubai hing. We hebben toen nog twee extra uur boven Dubai gecirkeld voordat we mochten landen. Omdat we toen nog maar een half uur overstap tijd zouden hebben, mochten we versneld naar onze gate. We gingen het vliegtuig in die om kwart voor 9 zou vertrekken. We zaten in het vliegtuig maar vanwege de smog mochten we niet opstijgen. Uiteindelijk vertrok ons vliegtuig dus pas om 1 uur 's middags. De vlucht naar Kaapstad duurde ook nog eens 10 uur. In totaal zaten we dus 13 uur in het tweede vliegtuig.

We kwamen uiteindelijk om 8 uur aan op Kaapstad en toen stonden onze Afrikaanse buddies ons op te wachten! Het was heel leuk om ze te ontmoeten. De busreis naar Genadendal duurde ook nog eens 2 uur. We kwamen om elf uur eindelijk aan bij ons hostel. Ik was heel moe want ik had niet veel geslapen in het vliegtuig. We lagen uiteindelijk pas om 1 uur in bed omdat we een kamerindeling moesten maken en iedereen wilde douchen.

Zondag moesten we al om 5 uur opstaan omdat we om half 6 vertrokken we naar de kust omdat we daar een Whaletour zouden hebben. Ik heb toen dus maar een hele kort nacht gehad. Gelukkig heb ik toen nog wel geslapen in het busje onderweg. We moesten namelijk nog 1,5 uur rijden. We kwamen aan bij het bedrijf waar we de tour zouden maken. Daar kregen we een lifevest aan en een oversized oranje regenjas. We gingen met z'n alle aanboord op een sharkboat. Het was alleen al heel cool om op de boot te varen want we gingen heel hard over de golfen, dat het soms net leek alsof we in een achtbaan zaten! Ook is de omgeving hier heel mooi. Overal zijn bergen en mooie bomen. Onze boot moest halverwege de heenweg een haaienkooi afleveren voor die middag. We voeren verder naar een eiland waar 60.000 zeehonden lagen. Het stonk er heel erg en ze maakten geluiden als schapen. Op de terugweg voeren we langs andere haaienboten om te kijken of er haaien zwommen. We voeren langs twee boten maar daar de mensen hadden al 1,5 uur geen haai meer gezien. Dit vond ik wel jammer maar we voeren nog even langs onze eigen kooi en toen zwom daar een haai! Dat was heel cool. Hij zwom heel dichtbij, onder de boot door! We hebben geen walvissen gezien maar het is ook niet de tijd van het jaar voor walvissen.

Na de whaletour gingen we naar het strand bij Hermanus. De zee is heel koud dus we konden niet echt zwemmen. Het was ook vrij bewolkt en soms drupte het. Bijna iedereen is in slaapgevallen om het strand omdat we natuurlijk maar een hele korte nacht hebben gehad. Ook zijn heel veel leerlingen die dag verbrand. Ik een klein beetje. Het strand was wel heel mooi, met rotsen die je kon beklimmen. Na het strand gingen we naar Hermanus stad. Dit is een rijke stad en je ziet er bijna geen donkere mensen, alleen in de bediening. Daar hebben we een tijdje over de markt gelopen en we kregen geld om avond te eten. Om half 6 reden we terug naar huis en ging iedereen vroeg naar bed.